سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیمه سلامت بدهی معوقه عمده ندارد/ پرداخت سایر بدهیها تا روزهای آ

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: خوشبختانه در حال حاضر بیمه سلامت بدهی عمده ندارد و پرداخت‌های سال 1399 به صورت کامل انجام شده است، همچنین تمامی پرداخت‌های مربوط به داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و فیزیوتراپی‌ها نیز تا پایان تیرماه 1400 انجام شده است و سایر بدهی‌های محدود موجود نیز طی روزهای آینده پرداخت خواهد.

محمود اخلاقی 21 شهریورماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: بیمه سلامت دارای اهداف بزرگی مانند پوشش وسیع بیمه‌ای در تمامی نقاط کشور، بهبود کمی و کیفی خدمات بیمه‌ای و... است که تا حدودی نیز به این اهداف دست پیدا کرده، قطعا دستیابی به این اهداف ارتقا سطح سلامت جامعه و مردم را در پی دارد.

مقالات بیشتر:فیزیوتراپی ریه در منزل

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری افزود: طی دو سال گذشته اقدام بزرگی در جهت الکترونیکی شدن نسخه‌نویسی آغاز شد که با وجود مشکلات بسیار زیادی که در این مسیر قرار داشت، اما خوشبختانه نتایج مثبتی در پی دارد.

وی ادامه داد: همچنین موضوع نظام ارجاع توسط بیمه سلامت نهادینه شد و در حال حاضر صندوق سلامت همگانی این بیمه در 10 استان کشور راه‌اندازی شده است، این صندوق در ابتدا در چهار استان کشور راه‌اندازی شد و یکی از این استان‌ها، چهارمحال و بختیاری بود و پس از حصول نتایج مثبت در این چهار استان به 10 استان ارتقا پیدا کرد و این امید وجود دارد که طی ماه‌های آینده در تمامی استان‌های ایران این صندوق راه‌اندازی و موجب بهبود خدمات شود.

اخلاقی عنوان کرد: بیمه سلامت توجهاتی نیز به بیماران خاص مانند افراد مبتلا به دیابت دارد و این امکان وجود دارد که پزشک معالج انسولین مورد نیاز این افراد را به صورت آنلاین تجویز کند، همچنین پرداخت هزینه‌ به بیماران توان‌بخشی و کودکان هفت ساله مبتلا به اوتیسم و سایر بیماران خاص درحال انجام است.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: باوجود تمامی مشکلات موجود، اما سازمان بیمه سلامت به‌گونه‌ای در ایران و به خصوص در استان برنامه‌ریزی کرده است که تمامی پرداخت‌ها به‌روز صورت بگیرد.

وی یادآور شد: در کنار تمامی خدمات ارائه شده از سوی سازمان بیمه سلامت ممکن است ایراد و اشکالاتی نیز وجود داشته باشد و به همین علت سازمان بیمه سلامت جهت رسیدگی به شکایات بیمه‌شدگان سامانه‌های مختلفی راه‌اندازی کرده است یکی از این سامانه‌ها تلفن 1666 است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مشکلات و شکایات رسیدگی می‌شود.

اخلاقی بیان کرد: سازمان بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری در جشنواره شهید رجایی 1400 رتبه استانی در حوزه سلامت و رفاه اجتماعی را کسب کرده است و رسالت بیمه سلامت در ایران و استان توجه ویژه به پوشش بیمه همگانی، کیفیت ارائه خدمات، به‌روز کردن پرداخت‌های پزشکان، بیمارستان و سایر موسسات و تعامل سازنده با سایر ارگان‌ها و مسئولان استانی خواهد بود.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: درخصوص نسخه‌نویسی الکترونیک نیز استان یکی از استان‌های برتر در سطح ایران است و تقریبا می‌توان گفت 100 درصد مراکز و بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و... در این طرح مشارکت دارند.

 

وی افزود: عمده تعداد بیمه شدگان توسط بیمه سلامت در چهارمحال و بختیاری بیمه شدگان روستایی هستند، تعداد کل بیمه شدگان تا پایان مرداد ماه سال 1400 حدود 592 هزار و 631 نفر است که حدود 459 هزار متعلق به صندوق روستایی، حدود 75 هزار و 400 نفر کارکنان دولت، 40 هزار نفر صندوق سلامت همگانی، 1590 نفر سایر اقشار و حدود 1870 نفر بیمه ایرانیان هستند و به تفکیک شهرستان بیشترین تعداد بیمه‌شدگان در لردگان و پس از آن در شهرکرد وجود دارند.

اخلاقی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر بیمه سلامت بدهی عمده ندارد و پرداخت‌های سال 1399 به صورت کامل انجام شده است همچنین در سه ماهه ابتدایی سال 1400 نیز بدهی مربوط به بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است و تمامی پرداخت‌های مربوط به داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و فیزیوتراپی‌ها نیز تا پایان تیرماه 1400 صورت گرفته است و سایر بدهی‌های محدود موجود نیز طی روزهای آینده پرداخت خواهد شد.

مقالات دیگر:قالیشویی مرزداران